Thursday, June 25, 2009

BLOG BARU AKU...


24 Jun 09 ... Alhamdulillah.... Akhirnya aku sempat juga publishkan sebuah blog baruyang khas aku dedikasikan untuk sesiapa yang berminat untuk mempelajari teknik pengeditan gambar menggunakan perisian Adobe Photoshop. Alhamdulillah.... dalam sibuk2 aku dan dalam pelbagai masalah dapat juga blog baru ini dizahirkan.

Pantas Photoshop... itulah nama blog baru aku ini. Setakat ini baru ada 2 tutorial yang berjaya aku post. Insyaallah... pada masa mendatang, akan aku cuba postkan lebih banyak lagi dan dengan teknik yang lebih tinggi lagi. Buat masa sekarang ini aku cuba sesuatu yang sederhana terlebih dahulu.

Aku agak sibuk minggu ini. Dengan kerja dibawah pensyarahku dari pagi hingga petang. Aku cuma ada masa untuk online pada waktu malam sahaja. Kebelakangan ini pula, aku sibuk untuk uruskan blog baru aku ini. So, sebab tu dah 3-4 hari tak sempat nak update blog ni. Walaubagaimanapun, insyaallah... aku akan cuba pandai2 bahagikan masa untuk blog ini dengan blog baruku.

Sehari dua ini aku rasa runsing, dilema, gembira dan agak kecewa. Bercampur-campur perasaan aku. Aku runsing seandainya aku tak dapat menyambungkan pengajianku untuk peringkat Master by research. Tambahan pula aku sedar bahawa tarikh untuk aku sudah tamat sudah berakhir. Tidak mungkin aku dapat meneruskan pengajianku untuk intake Julai ini. Aku ada call pihak pengurusan dan jawapan yang diberikan adalah seperti dugaanku. Apa yang menjadi harapanku sekarang hanyalah program usahawan itu.

Aku juga dalam dilema sekarang ini kerana pihak BIP ada mengatakan juga bahawa kemungkinan program keusahawanan itu akan dibuat pada Julai sedangkan aku perlu mengetahui keputusannya secepat mungkin supaya senang untuk aku menguruskan soal pemilihan Master, penginapan dan penajaan. Aku perlu memilih antara dua iaitu untuk by research atau usahawan.

Aku agak kecewa kerana aku ada juga mendengar berita bahawa kemungkinan besar program usahawan itu akan diadakan pada intake Julai ditangguhkan kepada Disember. Seandainya program itu benar2 ditangguhkan, aku mungkin terpaksa 'berehat' seketika dan encari kerja sementara. Memanglah buat masa ini, aku sedang berkerja under seorang pensyarahku tapi dia hanya boleh support sampai sebulan sahaja, selepas itu sudah tak boleh lagi.

Untuk gembira pula, aku agak bersemangat untuk terus membuat kerja2 pensyarahku. Aku dikehendaki edit(dulu) dan buat(sekarang) buku yang berkaitan dengan ASP.NET. Ada sesetengah bendanya aku tidak tahu pun akan fungsinya dan sekarang baru aku menyedari akan kegunaan sesuatu kawalan dalam ASP.NET tersebut. Maknanya, ada benda baru yang boleh aku explore dan belajar.

Itu dari segi proses kehidupan aku dalam usaha untuk menyabung pengajianku. Dari segi urusan pergi dan pulang, aku tak ada masalah sangat. Aku sememangnya dikelilingi oleh kawan2 yang baik hati yang sentiasa bersedia untuk menolong aku. Untuk permulaan, aku ada seorang kawan yang tinggal dirumah sewa yang sudi datang ambil aku waktu pagi dan sudi ambil aku dilewat petang. After that, diganti pula oleh seorang kawan perempuan yang kebetulan buat research under pensyarahku.

So, bagi aku, tak ada masalah sangatlah untuk hal yang berkaitan dengan pengangkutan aku ulang-alik ke fakulti. Aku ada juga call HEP tentang kerusi roda elektrik aku itu, then pihak HEP kata kemungkinan 2 minggu lagi. Ini bemakna tinggal seminggu lagilah untuk aku dapat kembali kerusi roda elektrik itu kerana aku call itu pada minggu lepas. Minggu lepas tambah dengan minggu ini sudah 2 minggu. Insyaallah...

Ok, berbalik kepada cerita blog baru aku itu. Buat masa ini baru sedikit tutorial yang aku post kan. Aku akan cuba dapatkan lagi kaedah yang lebih sesuai dan seringkas mungkin dalam menyampaikan tutorial tersebut kepada pembaca blog aku. So, aku berharap agar blog yangmengajar tentang Adobe Photoshop ini akan dapat dimanfaatkan sepenuhnya oleh penggemar ubahsuai gambar. Sebarang komen amat dialu-alukan dalam blog tersebut.

Ini adalah alamat url blog aku ini : http://pantasphotoshop.blogspot.com/


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...:: Facebook ::...