Friday, February 25, 2011

ANDAINYA AKU MAMPU...


22 Rabbiul Awal 1432 Hijriah.

Andainya aku mampu....

Aku boleh pergi makan...
tanpa perlu dibantu...
Aku boleh membasuh pakaianku...
tanpa perlu dibantu...
Aku boleh menguruskan diri...
tanpa perlu dibantu...

Andainya aku mampu...

Aku boleh menghadiri meeting...
tanpa perlu dibantu...
Aku boleh buat kerja-kerjaku...
tanpa perlu dibantu...
Aku boleh pergi membentang...
tanpa perlu dibantu...

Andainya aku mampu...

Aku boleh menyulam baju...
tanpa perlu dibantu...
Aku boleh pergi mencari supplier...
tanpa perlu dibantu...
Aku boleh menguruskan perniagaanku...
tanpa perlu dibantu...

Andainya aku mampu...

Aku boleh menjaga diriku...
tanpa perlu dibantu...
Aku boleh menjaga orang yang aku kasihi...
tanpa perlu dibantu...
Aku boleh menjaga pekerjaku...
tanpa perlu dibantu...

Andainya aku mampu...

Aku ingin memarahi kembali orang...
orang yang telah buat aku marah...
orang yang telah buat aku sedih...
tanpa perlu memendam perasaan...

Aku ingin menangis semahu-mahunya...
tanpa perlu menghirau orang sekeliling...
tanpa perlu menghirau orang segolonganku...
tanpa perlu menangis didalam hati...

Marahku tidak berharga...
Marahku tidak berguna...
Sedihku tidak bernilai...
Sedihku kering airmataku...

Alangkah bertuahnya orang yang mampu...
mampu memarahi dan mampu menangis...
namun...
aku hanya mampu mendengar dan melihat...
tanpa sebarang perasaan...

Aku bukan tidak mahu...
Aku bukan tidak bersyukur...
Aku bukan tidak berdoa...
Aku bukan tidak berusaha...

Andainya aku mampu.......

----------------------------------------------------------------------------------------------
Entahlah..... seminggu dua ini banyak perkara yang berlaku sampaikan aku tidak larat untuk menanggungnya lagi... Aku hanya mampu meluahkan isi hatiku didalam blog ini sahaja...

Allahu Akhbar..........



1 comment:

  1. KAU sgt2 MAMPU...
    percaya lah kerana hanya Insan terpilih shj yg diberikan keISTEMEWAAN oleh ALLAH tuk menerima ujian sebesar ini..

    berbicara lah dgn seseorang tuk meluahkn EC hati kau kerana ia ubat yang paling melegakan..

    p/s : 1st time see ur blog..ur spirit give me Inspiration..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...:: Facebook ::...